مبانی نظری و پیشینه تحقیق مفاهیم و تعاریف تجاری سازی (فصل دوم)

انواع تجاري‌سازي,تجاری سازی ppt,تجاری سازی دانش,روش های تجاری سازی,مبانی نظری و پیشینه تحقیق مفاهیم و تعاریف تصمیم‏ گیری(فصل دوم),مدل‌ها و الگوهاي تجاري‌سازي,مراحل تجاری سازی ایده,مفهوم تجاری سازی
دانلود فایل اصلی مبانی نظری و پیشینه تحقیق مفاهیم و تعاریف تجاری سازی (فصل دوم) از سایت

دانلود فایل

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق مفاهیم و تعاریف تجاری سازی (فصل دوم) در 92 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.مشخصات محصول:توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامهتوضیحات نظری کامل در مورد متغیرپیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابهرفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسبمنبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)کاربردهای مطلب:منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهیقسمتهایی از مبانی نظری:مفهوم و تعاريف تجاري‌سازي   تجاري‌سازي در فرهنگ لغات هريتج به معني به كارگيري روش‌هاي كسب و كار به منظور سود و انجام بهره‌گيري آمده است. تعاريف متعددي از قبيل: معرفي يك محصول يا خدمت در بازار براي سود، فرآيند تبديل چيزي به فعاليت تجاري، تعاريف تقريباً مترادفي هستند كه در ساير فرهنگ لغات‌ها براي تجاري‌سازي مي‌توان يافت.   در ادبيات نو‌آوري نيز تعاريفي نزديك به هم از تجاري‌سازي صورت گرفته است. ساده‌ترين تعريف تجاري‌سازي را عرضه يك محصول جديد در بازار مي‌داند.   دولت كانادا در سند برنامه بودجه‌اي  سال 2004، تجاري‌سازي را اين گونه تعريف كرده است: فرآيندي كه از طريق آن يافته‌هاي حاصل از تحقيق به بازار آورده مي‌شوند و ايده‌ها يا يافته‌هاي جديد به محصولات و خدمات جديد يا تكنولوژي‌هاي فروختني در سراسر جهان، توسعه مي‌يابند.   تجاري‌سازي تحقيقات فراگردي است كه دانش توليد شده در دانشگاه‌ها و سازمان‌هاي تحقيقاتي را به محصولات قابل عرضه در بازار يا فراگردهاي صنعتي تبديل مي‌كند. اين فراگرد مستلزم همكاري و تعامل جدي مراكز آموزش عالي و سازمان‌هاي تحقيقاتي وابسته به دولت، شركت‌هاي صنعتي، سازمان‌هاي مالي و سرمايه‌گذاري، كارآفرينان و افراد علمي است ( فكور، 1383: 120). تجاري‌سازي “انتقال يك ايده، رويه يا انديشه ناشي از تحقيق به محيطي كه در آن به يك محصول، خدمت يا فراگرد تبديل شود” مي‌باشد (Rand,2003:26).   كارسون تجاري‌سازي را انتقال رسمي اكتشافات و نوآوري‌هاي ناشي از تحقيقات علمي انجام شده در دانشگاه‌ها و مؤسسات غیر انتفاعي به بخش تجاري براي منفعت عمومي مي‌داند (Karlsson,2004:15).   اراب  (1988) تجاري‌سازي را بدين صورت تعريف كرده است: “تجاري‌سازي شامل توليد ايده‌اي جديد و پياده‌سازي آن روي يك محصول، فراگرد يا خدمت جديد است كه منجربه رشد پوياي اقتصاد ملي و افزايش اشتغال و افزايش سود خالص براي بنگاه كسب و كار نوآور مي‌شود”(Urabe,1988:380).   جولي  (1997) تجاري‌سازي را فراگردي تعريف مي‌كند كه از بينش فناوري بازار آغاز شده و به كاركردهاي پايدار محصول متناسب با بازار ختم مي‌شود (Spilling,2004:230).   اسپلينگ  با مروري بر تعاريف مختلف از جمله تعريف جولي (1997) در مورد تجاري‌سازي تعريف جامعي ارائه مي‌نمايد؛ وي تجاري‌سازي را به عنوان فراگرد انتقال و تبديل دانش نظري موجود در نهادهاي دانشگاهي به برخي انواع فعاليت‌هاي اقتصادي تعريف كرد (Spilling,2004,3).   بندريان (2007) تجاري‌سازي را به عنوان تبديل يا انتقال ” فناوري” به يك موقعيت سودآور تعريف مي‌كند. كه مقصود از فناوري، فنون، تكنيك‌ها، فراگردهاي دريافت حق اختراع يا ساير مالكيت‌هاي خصوصي، مواد، تجهيزات، سيستم‌ها و نظاير آنهاست (Bandarian,2007:33).   فانگ‌ زوا  (2004) با بررسي تحقيقات برايت  (1969)، سارن  (1984)، روث‌ول  (1992) به اين نتيجه رسيد كه، تجاري‌سازي تحقيقات فراگردي است كه در آن، توسعه ايده‌هاي جديد يا داده‌هاي تحقيقاتي و تبديل آنها به محصولات تجاري يا خدمات و در نهايت ارائه به بازار ديده شود.   روبرت با اشاره به تعريف اتربك  (1971) كه نقطه آغاز تجاري‌سازي را با اختراع و ابتكار همراه مي‌داند، تشريح مي‌نمايد كه برخي از محققين بهره‌برداري از اختراع را نيز در تجاري‌سازي تحقيقات دخيل نموده و مطرح مي‌نمايند كه بدون تجاري‌سازي موفق، اختراع تبديل به نوآوري نمي‌شود و در نتيجه به بازار معرفي نخواهد شد (Roberts,2007:115,Murray2004:220,Gans,2006:111 ).   لندري و همكارانش  (2007) فعاليت‌هاي انتقال دانش را در موارد زير دسته‌بندي كرده‌اند:الف) انتقال نتايج پژوهش؛ ب) ارائه نتايج پژوهش‌ها؛ ج) نشست با گروه‌هاي كاري همراه با كاربران؛  د) ارائه خدمات مشاوره؛ هـ) مشاركت در توسعه محصول و خدمات؛ و) مشاركت در فعاليت‌هاي كسب و كار؛ ز) تجاري‌سازي نتايج پژوهش‌ها.   اغلب تعاريف در زمينه تجاري‌سازي دانش توليد شده در دانشگاه‌ها، تأكيدي ويژه بر كارآفريني دانشگاهي داشته و برخي پژوهشگران (Toole and Czarnitzki,2007:225) آنها را مترادف با يكديگر مي‌دانند.   در ادبيات نوآوري نيز تعاريفي نزديك به هم از تجاري‌سازي صورت گرفته است. ريمر، آيسرمن و ديگران (2005) تجاري‌سازي را “فرآيند تبديل فناوري به محصولات موفق اقتصادي” تعريف مي‌كنند (Buenstorf,2009:189).   نظامنامه اوسلو و كميسيون اروپايي(1995) تعريف مفصل‌تري از تجاري‌سازي نوآوري ارائه مي‌كند:   “تجاري‌سازي نوآوري، عبارت است از نوسازي و توسعه بازارهاي از محصولات و خدمات و بازارهاي مربوط به آنها؛ ايجاد روش‌هاي جديد توليد، عرضه و توزيع، ارائه‌ي تغييراتي در مديريت، سازمان‌هاي كاري، موقعيت‌هاي كاري و مهارت‌هاي نيروي كار” (202:Toole and Czarnitzki,2007).   چانگ و همكاران  (2009) تعريف عملي براي تجاري‌سازي پژوهش‌هاي دانشگاهي ارائه مي‌دهند: “اعضاي هيأت علمي كه بدنبال بهره‌برداري از نتايج پژوهش‌هاي خود از طريق دريافت حق اختراع، واگذاري امتياز و مشاركت در مالكيت شركت‌هاي انشعابي هستند”.   تعريف اسكاتيش اينترپرايز  (1996) از تجاري‌سازي چنين است: تجاري‌سازي فرآيند تبديل علم و تكنولوژي، تحقيق جديد يا يك اختراع به محصول يا فرآيندهاي صنعتي قابل عرضه در بازار است. اين كار مي‌تواند هم توسط شركت‌هاي موجود، يا از طريق ايجاد شركت‌هاي جديد صورت گيرد. تجاري‌سازي موفق منجر به نوآوري در محصول و نوآوري در فرآيند مي‌گردد.   انتقال يك ايده، روش، شئي، مهارت، دانش فني، دارايي فكري، كشف يا اختراع ناشي از پژوهش علمي اجرا شده در بخش دانشگاهي ( با همكاري شريكان يا بدون آن) به يك محيط صنعتي كه در آن ممكن است به توسعه يا بهبود محصولات يا فرآيندها منجر شود. مفهوم فوق كه به عنوان صنعتي‌سازي دانش بخش دانشگاهي نيز اطلاق مي‌گردد، به لحاظ كاربردي دقيقاً مرتبط و مترادف با مفهوم تجاري‌سازي نتايج تحقيقات مي‌باشد.   تجاري‌سازي فرآيندي است كه طي آن ايده، نتيجه يا توليدات حاصل از بخش تحقيقاتي به محصولات، خدمات و فرآيندهاي قابل عرضه در بازار تبديل مي‌شود كه از طريق آن يافته‌هاي حاصل از تحقيق به بازار آورده مي‌شوند و ايده‌ها يا يافته‌هاي جديد به محصولات و خدمات جديد يا تكنولوژي‌هاي فروختني در سراسر جهان، توسعه مي‌يابند. به عبارت ديگر تجاري‌سازي تحقيقات مجموعه تلاش‌هايي است كه به منظور فروش كارهاي تحقيقاتي با هدف كسب سود و ارتباط هر چه بيشتر آموزش و پژوهش با اهداف اقتصادي و اجتماعي مي‌توان اشاره كرد. با توجه به تعاريف فوق تجاري‌سازي را مي‌توان به بازار رسانيدن يك ايده و يا يك نوآوري دانست.   مسلماً ورود مؤسسات تحقيقاتي به عرصه تجارت و بازاريابي محصولات خود و توجه به نيازمندي‌هاي بازار و معيارهاي مشتريان، در بطن خود حاصل برخي فرصت‌ها و پيامدهاي مثبت است پيامدهايي كه در حداقل بهره‌وري كمك به خودگرداني مؤسسات و در آرماني‌ترين انتظار افزايش استانداردهاي زندگي (ايمني و امنيت)، كيفيت زندگي، توليد ثروت و رشد اقتصادي را در پي‌خواهد داشت ( توكلي، بزمي، فدوي اصغري، 1386: 156-150).   با اين حال همه محققان تجاري‌سازي را به عنوان يك پديده مثبت تلقي ننموده‌اند و گروهي از آنها نسبت به آن ابراز بدبيني كرده‌اند. براي مثال جاكوب  و همكاران (2003) فعاليت‌هاي تجاري دانشگاه را تهديدي براي اقتدار علم مي‌دانند و معتقدند كه تجاري‌سازي فرهنگ تحقيق را دستخوش تغيير مي‌نمايد. تجاري‌سازي نتايج تحقيق و تحقيقات مشترك دانشگاه و صنعت، استانداردهاي اخلاقي تحقيق را تضعيف نموده و اعتماد عمومي به نتايج آنرا كاهش مي‌دهد. بعلاوه اهداف تجاري، تضادهايي را در علائق محققين دانشگاهي و حاميان مالي فراهم مي‌نمايد. اين تضادها بالطبع بر نتايج تحقيق تأثيرگذار است. آنان دخالت در انتخاب نمونه‌گيري طرح تحقيق و روش تحليل و تفسير نتايج را، حاصل تجاري شدن تحقيق مي‌دانند. رازداري و اختفا از الزامات فراگرد توليدات صنعتي است در حاليكه پويايي علم، در گرو ارتباطات كامل و آزاد در ميان اجتماعات علمي است و رازداري و اختفاي يافته‌هاي علمي، عامل ركود علم بوده و در تقابل با ارزش «صداقت در علم» قرار مي‌گيرد. اما اتزكويتز و همكارانش (2000) معتقدند كه بتدريج بين دانشگاه و جامعه، رابطه‌اي دو طرفه مبتني بر دانش ايجاد شده است و دانشگاه‌ها توانسته‌اند نقشي فعال را در توسعه اقتصادي ايفا كنند. از نظر آنان اين نكته  قابل تأمل است كه همكاري دانشگاه و صنعت، حوزه نظريه‌پردازي در دانشگاه‌ها را غني‌تر مي‌سازد. شايد بدين خاطر كه نظريه‌پردازان و دانشگاهيان با مسائل صنعت آشنا شده و نظريه‌هاي كاربردي‌تري را ارائه مي‌دهند و چرخه نظريه و عمل بهتر شكل مي‌گيرد.   مطالب زيادي در خصوص پيشرفت‌هاي علم، دانش و فناوري مي‌خوانيم و مي‌شنويم. ليكن ممكن است خيلي از ما به تمايز بين علم ، دانش  و فناوري  توجه نكرده باشيم. با همين مبنا، بين توليد علم و پيشرفت‌هاي فناوري يك كشور فاصله وجود دارد. به محض توليد علم در يك كشور، آن كشور به خودكفايي در فناوري نايل نمي‌شود. بلكه توليدات علمي بايد مراحلي را طي كنند تا به فناوري قابل استفاده در جامعه تبديل شوند. اگر كشوري در مرحله توليد علم بماند و حلقه‌هاي بعدي تبديل علم به فناوري را طي نكند، به پيشرفت فني و فناوري نمي‌رسد. در اين حالت، توليدات علمي اين كشورها خوراك علمي كشورهاي پيشرفته‌تر مي‌شود كه حلقه‌هاي بعدي را شكل داده‌اند. حلقه‌هايي كه تجاري‌سازي توليدات علمي را انجام مي‌دهند و محصول را از آزمايشگاه به بازار عرضه مي‌كنند. با اين نگاه تجاري‌سازي علم از ارزش آن نمي‌كاهد، بلكه به آن ارزش و كاربرد مي‌دهد. با اعمال تجاري‌سازي، دانشمندان و صاحبان علم و دانش هم فرصت‌هاي بيشتري براي ادامه تحقيقات، توسعه و گسترش مرزهاي آن پيدا مي‌كنند. تجاري‌سازي دانش را مي‌توان هم از درون دانشگاه‌ها و هم از بيرون آن انجام داد. تجاري‌سازي توليدات علمي، موضوع مهمي است كه ما در ايران از آن غافليم. به همين علت است كه به رغم سهم نسبتاً خوب استادان دانشگاه‌هاي ايران در توليد مقالات بين‌المللي، كشور ما هنوز از نظر فناوري وابسته است.   از تعاريف فوق بر مي‌آيد كه تجاري‌سازي تحقيقات فرآيندي است كه دانش توليد شده در دانشگاه‌ها و سازمان‌هاي تحقيقاتي را به محصولات قابل عرضه در بازار يا فرآيندهاي صنعتي تبديل مي‌كند. اين فرآيند مستلزم همكاري و تعامل جدي مراكز آموزش عالي و سازمان‌هاي تحقيقاتي وابسته به دولت، شركت‌هاي صنعتي، سازمان‌هاي مالي و سرمايه‌گذاري، كارآفرينان و افراد علمي مي‌باشد (فكور، 53:1383). تجاري‌سازي دانش، يك منبع بالقوه درآمد را براي دانشگاه‌ها و ساير نهادهاي تحقيقاتي فراهم ساخته و وابستگي آنها به بودجه عمومي را كاهش مي‌دهد (Buenstorf,2009:281). مسلماً اين امر زماني ممكن مي‌گردد كه تجاري‌سازي دانش در دانشگاه‌ها به يك فعاليت داوطلبانه و نه اجباري تبديل شود (Rasmussen et al, 2006:524).   بنابراين مفهوم انتقال فناوري بين بخش دانشگاهي و صنعت چنين بيان مي‌گردد: انتقال يك ايده، روش، مهارت، دانش‌ فني، دارايي فكري، كشف يا اختراع ناشي از پژوهش علمي انجام شده در بخش دانشگاهي به يك محيط صنعتي كه در آن ممكن است به توسعه و يا بهبود محصولات و فرآيندها منجر شود. اين مفهوم كه به عنوان صنعتي‌سازي دانش بخش دانشگاهي نيز اطلاق مي‌گردد، به لحاظ كاربردي دقيقاً مرتبط و مترادف با مفهوم تجاري‌سازي نتايج تحقيقات مي‌باشد (فكور، 26:1385). افزايش اعتبار دانشگاه‌ها از طريق انتقال فناوري به صنعت، نقش اساسي را در افزايش سرمايه انساني دانشگاه‌ها ايفا مي‌كند. اين امر به وسيله جذب باهوش‌ترين دانشجويان از برترين دانشكده‌ها امكان‌پذير مي‌گردد (Nicola et al,2004:3)._______________________  The Budget plan 2004, page133.  -Urabe.  Jolly.  Spilling.  Zhao.  Bright.  Saren.  Rothwell.  Utterback.  Landry et al.قسمتی از پیشینه تحقیق:   ” سیگل و همکارانش” (78 :Siegel et al, 2004) در تحقیقی دیگر با عنوان طراحی مدل برای انتقال مؤثر دانش از دانشگاه به صنعت با تکیه بر رویکرد استقرایی و کیفی به شناسایی موضوعات کلیدی سازمان در توسعه مؤثر انتقال دانش پرداختند. این تحقیق مبتنی بر 55 مصاحبه ساختار یافته است که از 98 شرکتی که با 5 دانشگاه در ارتباط بودند گرفته شد. در نهایت با تحلیل نتایج مصاحبه‌ها آنها به این نتیجه رسیدند که رعایت نکات زیر برای انتقال مؤثر دانش الزامی است.1- ایجاد سیستم پاداش برای انتقال فناوری.2- طراحی سیاست‌های منعطف دانشگاهی برای انتقال فناوری.3- اختصاص منابع اضافی به فرآیند انتقال فناوری از دانشگاه به صنعت.4- کاهش مرزهای فرهنگی و اطلاعاتی میان ذینفعان اصلی انتقال فناوری.فهرست مطالب مبانی نظری و پیشینه تحقیق مفاهیم و تعاریف تجاری سازی (فصل دوم) به شرح زیر میباشد:2-1- مقدمه           2-2-  مفهوم و تعاريف تجاري‌سازي  2-3- تاريخچه تجاري‌سازي تحقيقات دانشگاهي         2-4- اهميت تجاري‌سازي نتايج تحقيق   2-5- روند تجاري‌سازي دانش     2-6- فرآيند تجاري‌سازي       2-7- انواع تجاري‌سازي        2-8- روش‌هاي تجاري‌سازي      2-9- مدل‌ها و الگوهاي تجاري‌سازي     2-10-  مراحل تجاري‌سازي يافته‌هاي پژوهشي          2-11-  موانع انتقال تجاري‌سازي          2-12-  ساختار نوآوري   2-13- كارآفريني       2-14- سابقه تحقيقات و مطالعات انجام گرفته        2-15- بررسي روند تجاري‌سازي در بخش دانشگاهي كشور ايران      منابعتوجه:هدف ما در سايت نگين فايل کمک به دانشجويان و دانش پژوهان عزيز براي بالا بردن سطح بار علمي آنها مي باشد پس لطفا نگران نباشيد و با اطمينان خاطر اقدام به خريد بفرماييد.پشتیبانی: 09392158693 (لطفا فقط عنوان فایل، نام خریدار و مشکل خود را پیامک بزنید تا سوال و مشکل شما به متخصص مربوطه ارجاع شود).

برچسب ها:
مبانی نظری و پیشینه تحقیق مفاهیم و تعاریف تجاری سازی (فصل دوم) مفهوم تجاری سازی مراحل تجاری سازی ایده روش های تجاری سازی تجاری سازی ppt تجاری سازی دانش انواع تجاري‌سازي مدل‌ها و الگوهاي تجاري‌سازي

مناسب جهت استفاده کلیه پژوهشگران

در قالب فایل word و قابل ویرایش با زبان فارسی

  • مبانی نظری و پیشینه پژوهش مشارکت در تصمیم گیری و تعهد سازمانی (فصل2)

    چارچوب نظري مشارکت در تصمی,دانلود مباني نظري شیوه های تصمیم گیری,فصل دوم پايان نامه ارشد ابعاد تعهد سازمانی,مباني نظري ابعاد مشارکت در تصمیم گیری,مباني نظري مدیریت تعهد سازمانی,مبانی نظری و پیشینه پژوهش مشارکت در تصمیم گیری و تعهد سازمانی (فصل2)…

  • ادبیات نظری مهارت ها و تعاریف عملکرد حرکتی (فصل دوم )

    ادبیات نظری عملکرد حرکتی,پیشینه نظری عملکرد حرکتی,دانلود چارچوب نظری عملکرد حرکتی,فصل دوم پایان نامه عملکرد حرکتی,مبانی نظری عملکرد حرکتی دانلود فایل اصلی ادبیات نظری مهارت ها و تعاریف عملکرد حرکتی (فصل دوم ) از سایت دانلود فایل دانلود ادبیات نظری…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق بازار های مالی وتوسعه مالی (فصل دوم)

    دانلود مبانی نظری پیشینه تحقیق بازار های مالی وتوسعه مالی (فصل دوم),مبانی نظری بازار های مالی وتوسعه مالی (فصل دوم),مبانی نظری پیشینه تحقیق بازار های مالی وتوسعه مالی (فصل دوم) دانلود فایل اصلی مبانی نظری و پیشینه تحقیق بازار های…

  • پاورپوینت تغذيه در ICU

    پاورپوینت تغذيه در ICU برچسب ها: تغذیه انترال و پرنترالتغذیه در بیماران کماییغذای مقوی برای بیماران ای سی یوانواع گاواژغذای مخصوص گاواژمحلول گاواژطرز تهیه سوپ گاواژگاواژ در منزل رفتن به سایت اصلی پاورپوینت تغذيه در ICU دسته بندي : پزشکی…

  • پیشینه تحقیق سازمان امورمالیاتی

    پیشینه تحقیق سازمان امورمالیاتی دانلود پیشینه تحقیق سازمان امورمالیاتی دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی جزئیات و دریافت گزارش فایل سازمان امورمالیاتی • مالیاتهای مقطوع • تفکیک وظایف مالیاتی الف - تشخیص مالیاتی ب - خدمات مؤدیان ج -…

  • پاورپوینت ریاضی دوم دبستان اعداد سه رقمی

    پاورپوینت ریاضی دوم دبستان اعداد سه رقمی برچسب ها: پاورپوینت ریاضی دوم دبستان اعداد سه رقمی رفتن به سایت اصلی پاورپوینت ریاضی دوم دبستان اعداد سه رقمی دسته بندي : ریاضی جزئیات و دریافت گزارش فایل مشخصات فایلعنوان: پاورپوینت ریاضی…

  • پاورپوینت مدلهای حمل و نقل برون شهری

    پاورپوینت مدلهای حمل و نقل برون شهری دانلود پاورپوینت مدلهای حمل و نقل برون شهری دسته بندي : شهرسازی جزئیات و دریافت گزارش فایل توضیحات: فایل پاورپوینت مدلهای حمل و نقل برون شهری ،در حجم 26 اسلاید قابل ویرایش،همراه با…

  • مبانی نظری و پیشینه پژوهش استراتژی رقابتی و ساختار سازمانی (فصل2)

    دانلود مباني نظري استراتژی سازمانی,فصل دوم پايان نامه ارشد پیکربندی ساختار,مباني نظري انواع استراتژی های سازمانی ساختارهای سازمانی,مباني نظري مديريت ساختار صنعت و استراتژی رقابتی,مبانی نظری و پیشینه پژوهش استراتژی رقابتی و ساختار سازمانی (فصل2) دانلود فایل اصلی مبانی نظری…

  • بررسي تأثير شکست در ميزان خصومت بين دانش آموزان

    پایان نامه بررسي تأثير شکست در ميزان خصومت بين دانش آموزان,خصومت,شکست دانلود فایل اصلی بررسي تأثير شکست در ميزان خصومت بين دانش آموزان از سایت دانلود فایل بررسي تأثير شکست در ميزان خصومت بين دانش آموزان در حجم 92 صفحه…

  • پیشینه و مبانی نظری افسردگی افراد بازنشسته و شاغل

    پیشینه و مبانی نظری افسردگی افراد بازنشسته و شاغل دانلود پیشینه و مبانی نظری افسردگی افراد بازنشسته و شاغل دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی جزئیات و دریافت گزارش فایل مبانی نظری وپیشینه تحقیق افسردگی افراد با زنشته وشاغل…

  • پاورپوینت بهداشت فردي

    پاورپوینت بهداشت فردي برچسب ها: فواید بهداشت فردینکات بهداشت فردیانشا در مورد خود مراقبتي و بهداشت فرديبهداشت فردی pdfچگونه بهداشت فردی را رعایت کنیمعکس در مورد بهداشت فردیبهداشت فردی pptخود مراقبتی و بهداشت فردی رفتن به سایت اصلی پاورپوینت بهداشت…

  • مقاله مدیریت و سرپرستی

    مدیریت و سرپرستی دانلود فایل اصلی مقاله مدیریت و سرپرستی از سایت دانلود فایل مقاله مدیریت و سرپرستی مربوطه  به صورت فایل ورد  word و قابل ویرایش می باشد و دارای ۲۷  صفحه است . بلافاصله بعد از پرداخت و…

  • طرح توجیهی و کارآفرینی احداث کارگاه تابلوهای معرق کاری

    پروژه کارآفرینی,تابلو های معرق کار,دانلود پروژه کارآفرینی تولید تابلو های معرق کاری,دانلود پروژه کارآفرینی رشته صنایع دستی,دانلود طرح توجیه احداث کارگاه تولید تابلو های معرق کاری,طرح تولید تابلو های معرق کاری شده,طرح کسب و کار معرق کاری روی چوب دانلود…

  • ضوابط و مقررات ساخت واحدهای مسكونی

    ضوابط و مقررات ساخت واحدهای مسكونی دانلود ضوابط و مقررات ساخت واحدهای مسكونی دسته بندي : معماری جزئیات و دریافت گزارش فایل مطالعات طراحی معماری 5 ضوابط و مقررات ساخت واحدهای مسكونی فهرست مطالب بخش اولضوابط بالا دست شهرداريبخش دوم…

  • پاورپوینت مهندسی محیط زیست

    پاورپوینت مهندسی محیط زیست برچسب ها: پاورپوینت مهندسی محیط زیست رفتن به سایت اصلی پاورپوینت مهندسی محیط زیست دسته بندي : زیست شناسی جزئیات و دریافت گزارش فایل مشخصات فایلعنوان: پاورپوینت مهندسی محیط زیستقالب بندی: پاورپوینتتعداد اسلاید: 74سرفصل هاآلودگی هوا …

  • پاورپوینت نوشتار علمی و فنی

    پاورپوینت نوشتار علمی و فنی برچسب ها: پاورپوینت نوشتار علمی و فنیویژگیهای زبانیویژگیهای کیفیعوامل منفی در ارائه نوشتاری علمیانواع نوشتار علمیگونه های رایج نوشتار دانشگاهیاجزاء و ساختار گزارش کارآموزی طرح صفحه پروژه دوره كارشناسي رفتن به سایت اصلی پاورپوینت نوشتار…

  • تأثیر فرزندان بر فرایند تصمیم‏گیری انتخاب مقصد در گردشگری داخلی مورد مطالعه شهر کرج

    تأثیر فرزندان بر فرایند تصمیم‏گیری انتخاب مقصد در گردشگری داخلی مورد مطالعه شهر کرج برچسب ها: تأثیر فرزندان فرایند تصمیم گیری انتخاب مقصد سفر تفریحی سن و جنس دیدگاه والدینپروژه تأثیر فرزندان بر فرایند تصمیم‏گیری انتخاب مقصد در گردشگری داخلی…

  • پاورپوینت اخلاق در قرآن

    پاورپوینت اخلاق در قرآن دانلود پاورپوینت اخلاق در قرآن دسته بندي : معارف اسلامی جزئیات و دریافت گزارش فایل پروردگارت فرمان داد که جز او را نپرستید و به پدر و مادر خویش نیکی کنید. هر گاه یکی از آن…

  • اثربخشی طراحی محیطهای یادگیری بر پیشرفت درسی دیرآموزان پسر و دختر منطقه 5شهر تهران

    اثربخشی طراحی محیطهای یادگیری بر پیشرفت درسی دیرآموزان پسر و دختر منطقه 5شهر تهران برچسب ها: محیط¬های یادگیری پیشرفت درسی دیرآموزاندخترپسر رفتن به سایت اصلی اثربخشی طراحی محیطهای یادگیری بر پیشرفت درسی دیرآموزان پسر و دختر منطقه 5شهر تهران دسته…

  • پاورپوینت مفاهیم پایه درمعماری

    پاورپوینت مفاهیم پایه درمعماری برچسب ها: دانلود پاورپوینت مفاهیم پایه درمعماریمفاهیم پایه درمعماریفرم وشکل در معماریفرهنگ و سبک در معماریپاورپوینت فضا در معماریمکان ومحیطپاورپوینت مفاهیم پایه درمعماریآشنایی با مفاهیم پایه درمعماری رفتن به سایت اصلی پاورپوینت مفاهیم پایه درمعماری دسته…

  • بررسی اختلالات خلقی و نگرانی در بین دبیران مدارس عادی و استثنایی

    اختلالات خلقی,بررسی اختلالات خلقی و نگرانی در بین دبیران مدارس عادی و استثنایی,نگرانی دانلود فایل اصلی بررسی اختلالات خلقی و نگرانی در بین دبیران مدارس عادی و استثنایی از سایت دانلود فایل تحقیق بررسی اختلالات خلقی و نگرانی در بین…

  • مبانی نظری و پیشینه پژوهش اختلالات نارساخوانی (فصل 2)

    پيشينه نظري,چارچوب نظري ناتوانی های یادگیری,دانلود مباني نظري نارساخوانی چیست؟,فصل دوم پايان نامه ارشد انواع نارساخوانی,مباني نظري علل نارساخوانی,مباني نظري و پيشينه پژوهش (فصل دو)روشهای درمان نارساخوانی,نارساخوانی pdf,نارساخوانی در کودکان دانلود فایل اصلی مبانی نظری و پیشینه پژوهش اختلالات نارساخوانی…

  • پایان نامه و رساله معماری نمایشگاه بین المللی

    بررسی معماری نمایشگاه بین المللی,پایان نامه معماری نمایشگاه بین المللی,پروژه معماری نمایشگاه بین المللی,دانلود رساله معماری نمایشگاه بین المللی,رساله معماری,رساله معماری نمایشگاه بین المللی دانلود فایل اصلی پایان نامه و رساله معماری نمایشگاه بین المللی از سایت دانلود فایل دانلود…

  • پیشینه و مبانی نظری رضایت مشتري

    پیشینه و مبانی نظری رضایت مشتري دانلود پیشینه و مبانی نظری رضایت مشتري دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی جزئیات و دریافت گزارش فایل رضایت مشتري 2 - 4 - 1 ) تعريف رضايت مشتريان از ديدگاه مختلف 2…

  • پیشینه و مبانی نظری مدیریت زمان

    پیشینه و مبانی نظری مدیریت زمان دانلود پیشینه و مبانی نظری مدیریت زمان دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی جزئیات و دریافت گزارش فایل مقدمه 17 ماهیت و مفهوم زمان 18 تاریخچه مختصر از زمان 20 مفهوم مدیریت زمان…

  • پاورپوینت ساختمان داده‌ها و الگوريتم در سی پلاس پلاس

    پاورپوینت ساختمان داده‌ها و الگوريتم در سی پلاس پلاس برچسب ها: ساختمان داده ها در سی شارپساختار struct در cساختمان داده ها در cکتاب ساختمان داده در سی شارپانواع ساختمان داده در c#typedef struct در زبان cمثال استراکچر در cدانلود…

  • دانلود طرح توجیهی تولید نمک تصفیه شده (نمک ید دار)

    پروژه کارآفرینی تولید نمک,دانلود طرح توجیهی تولید نمک تصفیه شده,طرح توجیهی تولید نمک تصفیه شده,طرح توجیهی تولید نمک خوراکی,طرح توجیهی تولید نمک طعام,طرح توجیهی تولید نمک ید دار,طرح تولید نمک,طرح کارافرینی تولید نمک,طرح کسب و کار نمک یددار دانلود فایل…

  • طراحی وب سایت ارائه خدمات کامپیوتری

    Html,php,طراحی وب سایت ارائه خدمات کامپیوتری دانلود فایل اصلی طراحی وب سایت ارائه خدمات کامپیوتری از سایت دانلود فایل پروژه طراحی وب سایت ارائه خدمات کامپیوتری در حجم 80 صفحه و در قالب word و قابل ویرایش و با چهار…

  • مبانی و پیشینه نظری پیشرفت تحصیلی

    مبانی و پیشینه نظری پیشرفت تحصیلی دانلود مبانی و پیشینه نظری پیشرفت تحصیلی دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی جزئیات و دریافت گزارش فایل پیشرفت تحصیلی مساله موفقیت یا عدم موفقیت در امر تحصیل از مهم‌ترین دغدغه‌های هر نظام…

  • پاورپوینت رضا شاه و كارهايش

    پاورپوینت رضا شاه و كارهايش برچسب ها: بیوگرافی محمد رضا شاهوصیت نامه رضا شاهعکس رضا شاهکارهای بد رضا شاهرضا شاه و هیتلرآرامگاه رضا شاه رفتن به سایت اصلی پاورپوینت رضا شاه و كارهايش دسته بندي : تاریخ و ادبیات جزئیات…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعاریف و نظریه های رهبری خدمتگزار(فصل دوم)

    pdf,پرسشنامه رهبری خدمتگزار,تعریف رهبری خدمتگزار,رهبری خدمتگزار,رهبری خدمتگزار چیست,مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعاریف و نظریه های بررسی صادرات(فصل دوم),مقاله رهبری خدمتگزار,مولفه های رهبری خدمتگزار دانلود فایل اصلی مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعاریف و نظریه های رهبری خدمتگزار(فصل دوم) از…

  • مقاله بررسی علل ترک تحصیل دانش آموزان ابتدایی شهر شیراز

    آموزش و پرورش,افت تحصیلی,ترک تحصیل,دانش آموزان دانلود فایل اصلی مقاله بررسی علل ترک تحصیل دانش آموزان ابتدایی شهر شیراز از سایت دانلود فایل مقاله بررسی علل ترک تحصیل دانش آموزان ابتدایی در حجم 14 صفحه و در قالب word و…

  • فایل پاورپوینت کاربرد تکنیک AIDA در شهرسازی

    فایل پاورپوینت کاربرد تکنیک AIDA در شهرسازی برچسب ها: دانلود پاورپوینت کاربرد تکنیک AIDA در شهرسازیتکنیک AIDA در شهرسازیپاورپوینت شهرسازیپاورپوینت کاربرد تکنیک AIDA در شهرسازیکاربرد تکنیک AIDA در شهرسازیپاورپوینت تکنیک AIDA در شهرسازیANALYSIS of INTERCOMECTED DECISION AREASAIDA رفتن به سایت…

  • پیشینه و مبانی نظری سبک های مقابله

    پیشینه و مبانی نظری سبک های مقابله دانلود پیشینه و مبانی نظری سبک های مقابله دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی جزئیات و دریافت گزارش فایل سبکهای مقابله از اوايل دهه 1970 بسياري از محققان به مطالعه پاسخهاي هوشيار…

  • ادبیات نظری و پیشینه پژوهش تعاریف و نظریه های خلاقیت (فصل2 پایان نامه)

    پيشينه پژوه,پيشينه نظري,چارچوب نظري اهمیت خلاّقیت,خلاّقیت از دیدگاه مکاتب مختلف,دانلود مباني نظري تعاریف خلاقیت,عوامل مؤثر در خلاّقیت و رشد آن,مباني نظري و پيشينه پژوهش (فصل دو) خلاقیت,مباني نظري ویژگی های افراد خلاق,ویژگی های مهم در خلاقیت دانلود فایل اصلی ادبیات…