مبانی نظری و پیشینه تحقیق مفاهیم و تعاریف تجاری سازی (فصل دوم)

انواع تجاري‌سازي,تجاری سازی ppt,تجاری سازی دانش,روش های تجاری سازی,مبانی نظری و پیشینه تحقیق مفاهیم و تعاریف تصمیم‏ گیری(فصل دوم),مدل‌ها و الگوهاي تجاري‌سازي,مراحل تجاری سازی ایده,مفهوم تجاری سازی
دانلود فایل اصلی مبانی نظری و پیشینه تحقیق مفاهیم و تعاریف تجاری سازی (فصل دوم) از سایت

دانلود فایل

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق مفاهیم و تعاریف تجاری سازی (فصل دوم) در 92 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.مشخصات محصول:توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامهتوضیحات نظری کامل در مورد متغیرپیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابهرفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسبمنبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)کاربردهای مطلب:منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهیقسمتهایی از مبانی نظری:مفهوم و تعاريف تجاري‌سازي   تجاري‌سازي در فرهنگ لغات هريتج به معني به كارگيري روش‌هاي كسب و كار به منظور سود و انجام بهره‌گيري آمده است. تعاريف متعددي از قبيل: معرفي يك محصول يا خدمت در بازار براي سود، فرآيند تبديل چيزي به فعاليت تجاري، تعاريف تقريباً مترادفي هستند كه در ساير فرهنگ لغات‌ها براي تجاري‌سازي مي‌توان يافت.   در ادبيات نو‌آوري نيز تعاريفي نزديك به هم از تجاري‌سازي صورت گرفته است. ساده‌ترين تعريف تجاري‌سازي را عرضه يك محصول جديد در بازار مي‌داند.   دولت كانادا در سند برنامه بودجه‌اي  سال 2004، تجاري‌سازي را اين گونه تعريف كرده است: فرآيندي كه از طريق آن يافته‌هاي حاصل از تحقيق به بازار آورده مي‌شوند و ايده‌ها يا يافته‌هاي جديد به محصولات و خدمات جديد يا تكنولوژي‌هاي فروختني در سراسر جهان، توسعه مي‌يابند.   تجاري‌سازي تحقيقات فراگردي است كه دانش توليد شده در دانشگاه‌ها و سازمان‌هاي تحقيقاتي را به محصولات قابل عرضه در بازار يا فراگردهاي صنعتي تبديل مي‌كند. اين فراگرد مستلزم همكاري و تعامل جدي مراكز آموزش عالي و سازمان‌هاي تحقيقاتي وابسته به دولت، شركت‌هاي صنعتي، سازمان‌هاي مالي و سرمايه‌گذاري، كارآفرينان و افراد علمي است ( فكور، 1383: 120). تجاري‌سازي “انتقال يك ايده، رويه يا انديشه ناشي از تحقيق به محيطي كه در آن به يك محصول، خدمت يا فراگرد تبديل شود” مي‌باشد (Rand,2003:26).   كارسون تجاري‌سازي را انتقال رسمي اكتشافات و نوآوري‌هاي ناشي از تحقيقات علمي انجام شده در دانشگاه‌ها و مؤسسات غیر انتفاعي به بخش تجاري براي منفعت عمومي مي‌داند (Karlsson,2004:15).   اراب  (1988) تجاري‌سازي را بدين صورت تعريف كرده است: “تجاري‌سازي شامل توليد ايده‌اي جديد و پياده‌سازي آن روي يك محصول، فراگرد يا خدمت جديد است كه منجربه رشد پوياي اقتصاد ملي و افزايش اشتغال و افزايش سود خالص براي بنگاه كسب و كار نوآور مي‌شود”(Urabe,1988:380).   جولي  (1997) تجاري‌سازي را فراگردي تعريف مي‌كند كه از بينش فناوري بازار آغاز شده و به كاركردهاي پايدار محصول متناسب با بازار ختم مي‌شود (Spilling,2004:230).   اسپلينگ  با مروري بر تعاريف مختلف از جمله تعريف جولي (1997) در مورد تجاري‌سازي تعريف جامعي ارائه مي‌نمايد؛ وي تجاري‌سازي را به عنوان فراگرد انتقال و تبديل دانش نظري موجود در نهادهاي دانشگاهي به برخي انواع فعاليت‌هاي اقتصادي تعريف كرد (Spilling,2004,3).   بندريان (2007) تجاري‌سازي را به عنوان تبديل يا انتقال ” فناوري” به يك موقعيت سودآور تعريف مي‌كند. كه مقصود از فناوري، فنون، تكنيك‌ها، فراگردهاي دريافت حق اختراع يا ساير مالكيت‌هاي خصوصي، مواد، تجهيزات، سيستم‌ها و نظاير آنهاست (Bandarian,2007:33).   فانگ‌ زوا  (2004) با بررسي تحقيقات برايت  (1969)، سارن  (1984)، روث‌ول  (1992) به اين نتيجه رسيد كه، تجاري‌سازي تحقيقات فراگردي است كه در آن، توسعه ايده‌هاي جديد يا داده‌هاي تحقيقاتي و تبديل آنها به محصولات تجاري يا خدمات و در نهايت ارائه به بازار ديده شود.   روبرت با اشاره به تعريف اتربك  (1971) كه نقطه آغاز تجاري‌سازي را با اختراع و ابتكار همراه مي‌داند، تشريح مي‌نمايد كه برخي از محققين بهره‌برداري از اختراع را نيز در تجاري‌سازي تحقيقات دخيل نموده و مطرح مي‌نمايند كه بدون تجاري‌سازي موفق، اختراع تبديل به نوآوري نمي‌شود و در نتيجه به بازار معرفي نخواهد شد (Roberts,2007:115,Murray2004:220,Gans,2006:111 ).   لندري و همكارانش  (2007) فعاليت‌هاي انتقال دانش را در موارد زير دسته‌بندي كرده‌اند:الف) انتقال نتايج پژوهش؛ ب) ارائه نتايج پژوهش‌ها؛ ج) نشست با گروه‌هاي كاري همراه با كاربران؛  د) ارائه خدمات مشاوره؛ هـ) مشاركت در توسعه محصول و خدمات؛ و) مشاركت در فعاليت‌هاي كسب و كار؛ ز) تجاري‌سازي نتايج پژوهش‌ها.   اغلب تعاريف در زمينه تجاري‌سازي دانش توليد شده در دانشگاه‌ها، تأكيدي ويژه بر كارآفريني دانشگاهي داشته و برخي پژوهشگران (Toole and Czarnitzki,2007:225) آنها را مترادف با يكديگر مي‌دانند.   در ادبيات نوآوري نيز تعاريفي نزديك به هم از تجاري‌سازي صورت گرفته است. ريمر، آيسرمن و ديگران (2005) تجاري‌سازي را “فرآيند تبديل فناوري به محصولات موفق اقتصادي” تعريف مي‌كنند (Buenstorf,2009:189).   نظامنامه اوسلو و كميسيون اروپايي(1995) تعريف مفصل‌تري از تجاري‌سازي نوآوري ارائه مي‌كند:   “تجاري‌سازي نوآوري، عبارت است از نوسازي و توسعه بازارهاي از محصولات و خدمات و بازارهاي مربوط به آنها؛ ايجاد روش‌هاي جديد توليد، عرضه و توزيع، ارائه‌ي تغييراتي در مديريت، سازمان‌هاي كاري، موقعيت‌هاي كاري و مهارت‌هاي نيروي كار” (202:Toole and Czarnitzki,2007).   چانگ و همكاران  (2009) تعريف عملي براي تجاري‌سازي پژوهش‌هاي دانشگاهي ارائه مي‌دهند: “اعضاي هيأت علمي كه بدنبال بهره‌برداري از نتايج پژوهش‌هاي خود از طريق دريافت حق اختراع، واگذاري امتياز و مشاركت در مالكيت شركت‌هاي انشعابي هستند”.   تعريف اسكاتيش اينترپرايز  (1996) از تجاري‌سازي چنين است: تجاري‌سازي فرآيند تبديل علم و تكنولوژي، تحقيق جديد يا يك اختراع به محصول يا فرآيندهاي صنعتي قابل عرضه در بازار است. اين كار مي‌تواند هم توسط شركت‌هاي موجود، يا از طريق ايجاد شركت‌هاي جديد صورت گيرد. تجاري‌سازي موفق منجر به نوآوري در محصول و نوآوري در فرآيند مي‌گردد.   انتقال يك ايده، روش، شئي، مهارت، دانش فني، دارايي فكري، كشف يا اختراع ناشي از پژوهش علمي اجرا شده در بخش دانشگاهي ( با همكاري شريكان يا بدون آن) به يك محيط صنعتي كه در آن ممكن است به توسعه يا بهبود محصولات يا فرآيندها منجر شود. مفهوم فوق كه به عنوان صنعتي‌سازي دانش بخش دانشگاهي نيز اطلاق مي‌گردد، به لحاظ كاربردي دقيقاً مرتبط و مترادف با مفهوم تجاري‌سازي نتايج تحقيقات مي‌باشد.   تجاري‌سازي فرآيندي است كه طي آن ايده، نتيجه يا توليدات حاصل از بخش تحقيقاتي به محصولات، خدمات و فرآيندهاي قابل عرضه در بازار تبديل مي‌شود كه از طريق آن يافته‌هاي حاصل از تحقيق به بازار آورده مي‌شوند و ايده‌ها يا يافته‌هاي جديد به محصولات و خدمات جديد يا تكنولوژي‌هاي فروختني در سراسر جهان، توسعه مي‌يابند. به عبارت ديگر تجاري‌سازي تحقيقات مجموعه تلاش‌هايي است كه به منظور فروش كارهاي تحقيقاتي با هدف كسب سود و ارتباط هر چه بيشتر آموزش و پژوهش با اهداف اقتصادي و اجتماعي مي‌توان اشاره كرد. با توجه به تعاريف فوق تجاري‌سازي را مي‌توان به بازار رسانيدن يك ايده و يا يك نوآوري دانست.   مسلماً ورود مؤسسات تحقيقاتي به عرصه تجارت و بازاريابي محصولات خود و توجه به نيازمندي‌هاي بازار و معيارهاي مشتريان، در بطن خود حاصل برخي فرصت‌ها و پيامدهاي مثبت است پيامدهايي كه در حداقل بهره‌وري كمك به خودگرداني مؤسسات و در آرماني‌ترين انتظار افزايش استانداردهاي زندگي (ايمني و امنيت)، كيفيت زندگي، توليد ثروت و رشد اقتصادي را در پي‌خواهد داشت ( توكلي، بزمي، فدوي اصغري، 1386: 156-150).   با اين حال همه محققان تجاري‌سازي را به عنوان يك پديده مثبت تلقي ننموده‌اند و گروهي از آنها نسبت به آن ابراز بدبيني كرده‌اند. براي مثال جاكوب  و همكاران (2003) فعاليت‌هاي تجاري دانشگاه را تهديدي براي اقتدار علم مي‌دانند و معتقدند كه تجاري‌سازي فرهنگ تحقيق را دستخوش تغيير مي‌نمايد. تجاري‌سازي نتايج تحقيق و تحقيقات مشترك دانشگاه و صنعت، استانداردهاي اخلاقي تحقيق را تضعيف نموده و اعتماد عمومي به نتايج آنرا كاهش مي‌دهد. بعلاوه اهداف تجاري، تضادهايي را در علائق محققين دانشگاهي و حاميان مالي فراهم مي‌نمايد. اين تضادها بالطبع بر نتايج تحقيق تأثيرگذار است. آنان دخالت در انتخاب نمونه‌گيري طرح تحقيق و روش تحليل و تفسير نتايج را، حاصل تجاري شدن تحقيق مي‌دانند. رازداري و اختفا از الزامات فراگرد توليدات صنعتي است در حاليكه پويايي علم، در گرو ارتباطات كامل و آزاد در ميان اجتماعات علمي است و رازداري و اختفاي يافته‌هاي علمي، عامل ركود علم بوده و در تقابل با ارزش «صداقت در علم» قرار مي‌گيرد. اما اتزكويتز و همكارانش (2000) معتقدند كه بتدريج بين دانشگاه و جامعه، رابطه‌اي دو طرفه مبتني بر دانش ايجاد شده است و دانشگاه‌ها توانسته‌اند نقشي فعال را در توسعه اقتصادي ايفا كنند. از نظر آنان اين نكته  قابل تأمل است كه همكاري دانشگاه و صنعت، حوزه نظريه‌پردازي در دانشگاه‌ها را غني‌تر مي‌سازد. شايد بدين خاطر كه نظريه‌پردازان و دانشگاهيان با مسائل صنعت آشنا شده و نظريه‌هاي كاربردي‌تري را ارائه مي‌دهند و چرخه نظريه و عمل بهتر شكل مي‌گيرد.   مطالب زيادي در خصوص پيشرفت‌هاي علم، دانش و فناوري مي‌خوانيم و مي‌شنويم. ليكن ممكن است خيلي از ما به تمايز بين علم ، دانش  و فناوري  توجه نكرده باشيم. با همين مبنا، بين توليد علم و پيشرفت‌هاي فناوري يك كشور فاصله وجود دارد. به محض توليد علم در يك كشور، آن كشور به خودكفايي در فناوري نايل نمي‌شود. بلكه توليدات علمي بايد مراحلي را طي كنند تا به فناوري قابل استفاده در جامعه تبديل شوند. اگر كشوري در مرحله توليد علم بماند و حلقه‌هاي بعدي تبديل علم به فناوري را طي نكند، به پيشرفت فني و فناوري نمي‌رسد. در اين حالت، توليدات علمي اين كشورها خوراك علمي كشورهاي پيشرفته‌تر مي‌شود كه حلقه‌هاي بعدي را شكل داده‌اند. حلقه‌هايي كه تجاري‌سازي توليدات علمي را انجام مي‌دهند و محصول را از آزمايشگاه به بازار عرضه مي‌كنند. با اين نگاه تجاري‌سازي علم از ارزش آن نمي‌كاهد، بلكه به آن ارزش و كاربرد مي‌دهد. با اعمال تجاري‌سازي، دانشمندان و صاحبان علم و دانش هم فرصت‌هاي بيشتري براي ادامه تحقيقات، توسعه و گسترش مرزهاي آن پيدا مي‌كنند. تجاري‌سازي دانش را مي‌توان هم از درون دانشگاه‌ها و هم از بيرون آن انجام داد. تجاري‌سازي توليدات علمي، موضوع مهمي است كه ما در ايران از آن غافليم. به همين علت است كه به رغم سهم نسبتاً خوب استادان دانشگاه‌هاي ايران در توليد مقالات بين‌المللي، كشور ما هنوز از نظر فناوري وابسته است.   از تعاريف فوق بر مي‌آيد كه تجاري‌سازي تحقيقات فرآيندي است كه دانش توليد شده در دانشگاه‌ها و سازمان‌هاي تحقيقاتي را به محصولات قابل عرضه در بازار يا فرآيندهاي صنعتي تبديل مي‌كند. اين فرآيند مستلزم همكاري و تعامل جدي مراكز آموزش عالي و سازمان‌هاي تحقيقاتي وابسته به دولت، شركت‌هاي صنعتي، سازمان‌هاي مالي و سرمايه‌گذاري، كارآفرينان و افراد علمي مي‌باشد (فكور، 53:1383). تجاري‌سازي دانش، يك منبع بالقوه درآمد را براي دانشگاه‌ها و ساير نهادهاي تحقيقاتي فراهم ساخته و وابستگي آنها به بودجه عمومي را كاهش مي‌دهد (Buenstorf,2009:281). مسلماً اين امر زماني ممكن مي‌گردد كه تجاري‌سازي دانش در دانشگاه‌ها به يك فعاليت داوطلبانه و نه اجباري تبديل شود (Rasmussen et al, 2006:524).   بنابراين مفهوم انتقال فناوري بين بخش دانشگاهي و صنعت چنين بيان مي‌گردد: انتقال يك ايده، روش، مهارت، دانش‌ فني، دارايي فكري، كشف يا اختراع ناشي از پژوهش علمي انجام شده در بخش دانشگاهي به يك محيط صنعتي كه در آن ممكن است به توسعه و يا بهبود محصولات و فرآيندها منجر شود. اين مفهوم كه به عنوان صنعتي‌سازي دانش بخش دانشگاهي نيز اطلاق مي‌گردد، به لحاظ كاربردي دقيقاً مرتبط و مترادف با مفهوم تجاري‌سازي نتايج تحقيقات مي‌باشد (فكور، 26:1385). افزايش اعتبار دانشگاه‌ها از طريق انتقال فناوري به صنعت، نقش اساسي را در افزايش سرمايه انساني دانشگاه‌ها ايفا مي‌كند. اين امر به وسيله جذب باهوش‌ترين دانشجويان از برترين دانشكده‌ها امكان‌پذير مي‌گردد (Nicola et al,2004:3)._______________________  The Budget plan 2004, page133.  -Urabe.  Jolly.  Spilling.  Zhao.  Bright.  Saren.  Rothwell.  Utterback.  Landry et al.قسمتی از پیشینه تحقیق:   ” سیگل و همکارانش” (78 :Siegel et al, 2004) در تحقیقی دیگر با عنوان طراحی مدل برای انتقال مؤثر دانش از دانشگاه به صنعت با تکیه بر رویکرد استقرایی و کیفی به شناسایی موضوعات کلیدی سازمان در توسعه مؤثر انتقال دانش پرداختند. این تحقیق مبتنی بر 55 مصاحبه ساختار یافته است که از 98 شرکتی که با 5 دانشگاه در ارتباط بودند گرفته شد. در نهایت با تحلیل نتایج مصاحبه‌ها آنها به این نتیجه رسیدند که رعایت نکات زیر برای انتقال مؤثر دانش الزامی است.1- ایجاد سیستم پاداش برای انتقال فناوری.2- طراحی سیاست‌های منعطف دانشگاهی برای انتقال فناوری.3- اختصاص منابع اضافی به فرآیند انتقال فناوری از دانشگاه به صنعت.4- کاهش مرزهای فرهنگی و اطلاعاتی میان ذینفعان اصلی انتقال فناوری.فهرست مطالب مبانی نظری و پیشینه تحقیق مفاهیم و تعاریف تجاری سازی (فصل دوم) به شرح زیر میباشد:2-1- مقدمه           2-2-  مفهوم و تعاريف تجاري‌سازي  2-3- تاريخچه تجاري‌سازي تحقيقات دانشگاهي         2-4- اهميت تجاري‌سازي نتايج تحقيق   2-5- روند تجاري‌سازي دانش     2-6- فرآيند تجاري‌سازي       2-7- انواع تجاري‌سازي        2-8- روش‌هاي تجاري‌سازي      2-9- مدل‌ها و الگوهاي تجاري‌سازي     2-10-  مراحل تجاري‌سازي يافته‌هاي پژوهشي          2-11-  موانع انتقال تجاري‌سازي          2-12-  ساختار نوآوري   2-13- كارآفريني       2-14- سابقه تحقيقات و مطالعات انجام گرفته        2-15- بررسي روند تجاري‌سازي در بخش دانشگاهي كشور ايران      منابعتوجه:هدف ما در سايت نگين فايل کمک به دانشجويان و دانش پژوهان عزيز براي بالا بردن سطح بار علمي آنها مي باشد پس لطفا نگران نباشيد و با اطمينان خاطر اقدام به خريد بفرماييد.پشتیبانی: 09392158693 (لطفا فقط عنوان فایل، نام خریدار و مشکل خود را پیامک بزنید تا سوال و مشکل شما به متخصص مربوطه ارجاع شود).

برچسب ها:
مبانی نظری و پیشینه تحقیق مفاهیم و تعاریف تجاری سازی (فصل دوم) مفهوم تجاری سازی مراحل تجاری سازی ایده روش های تجاری سازی تجاری سازی ppt تجاری سازی دانش انواع تجاري‌سازي مدل‌ها و الگوهاي تجاري‌سازي

مناسب جهت استفاده کلیه پژوهشگران

در قالب فایل word و قابل ویرایش با زبان فارسی

  • ادبیات نظری تحقیق نقش دوستان خوب در زندگی دنیوی و اخروی انسان از منظر قرآن وروایات

    ادبیات نظری تحقیق نقش دوستان خوب در زندگی دنیوی و اخروی انسان از منظر قرآن وروایات دانلود ادبیات نظری تحقیق نقش دوستان خوب در زندگی دنیوی و اخروی انسان از منظر قرآن وروایات دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی…

  • پاورپوینت روانشناسی عمومی

    پاورپوینت روانشناسی عمومی دانلود پاورپوینت روانشناسی عمومی دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی جزئیات و دریافت گزارش فایل توضیحات: فایل پاورپوینت روانشناسی عمومی ، در حجم 43 اسلاید قابل ویرایش. بخشی از متن: روان شناسی چیست؟ مطالعه علمی رفتار…

  • پیشینه و مبانی نظری راهبرد تصمیم گیری مجدد

    پیشینه و مبانی نظری راهبرد تصمیم گیری مجدد دانلود پیشینه و مبانی نظری راهبرد تصمیم گیری مجدد دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی جزئیات و دریافت گزارش فایل راهبرد تصمیمگیری مجدد مقدمه : پایه اصلی راهبرد تصمیمگیری مجدد این…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مفاهیم و تعاریف تصمیم‏ گیری(فصل دوم)

    پيشينه پژوهش راهبردهای تصمیم‏ گیری,پيشينه تحقيق عوامل مؤثر فردی در تصمیم ‏گیری,چارچوب نظري ابعاد تصمیم‏ گیری,فصل دوم پايان نامه ارشد روند تصمیم‏ گیری,مباني نظري فرآیند تصمیم‏ گیری,مبانی نظری و پیشینه تحقیق مفاهیم و تعاریف تصمیم‏ گیری(فصل دوم) دانلود فایل اصلی…

  • دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش سبک زندگی و ادراک خداوند (فصل دوم)

    ادراک خداوند,پرسشنامه سبک زندگی,پیشینه تحقیق سبک زندگی,دانلود مبانی نطری طرز سبک زندگی,دانلود مبانی نظری,سبک زندگی,مبانی مظری درک خداوند از نظر مسلمانان,مبانی نظری در نظریه دانشمندان,مبانی نظری رایگان,مبانی نظری سبک زندگی و ادراک خدا دانلود فایل اصلی دانلود مبانی نظری و…

  • بررسی رابطه بین دوره گردش عملیات و سلامت مالی در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار

    بررسی رابطه بین دوره گردش عملیات و سلامت مالی در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار برچسب ها: بررسی رابطه بین دوره گردش عملیات و سلامت مالی در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادارگردش سرمایه جارینسبت…

  • پاورپوینت بررسی اقلیمی شهر شیراز

    پاورپوینت بررسی اقلیمی شهر شیراز دانلود پاورپوینت بررسی اقلیمی شهر شیراز دسته بندي : معماری جزئیات و دریافت گزارش فایل توضیحات: پاورپوینت تنظیم شرایط محیطی شیراز (بررسی اقلیمی شهر شیراز)،در حجم47 اسلاید،همراه با یک هدیه ویژه. بخشی از متن: مشخصات…

  • بررسی چگونگی تاسیس و تصویب حکومت هخامنشیان

    بررسی چگونگی تاسیس و تصویب حکومت هخامنشیان برچسب ها: هخامنشیان کمبوجیه کوروش تاسیس مغول رفتن به سایت اصلی بررسی چگونگی تاسیس و تصویب حکومت هخامنشیان دسته بندي : باستان شناسی جزئیات و دریافت گزارش فایل چکیده :یکی از رویدادهای مهم…

  • پاورپوینت آشنایی با برنامه ریزی کالبدی با عنوان حمل و نقل شهری

    پاورپوینت آشنایی با برنامه ریزی کالبدی با عنوان حمل و نقل شهری دانلود پاورپوینت آشنایی با برنامه ریزی کالبدی با عنوان حمل و نقل شهری دسته بندي : شهرسازی جزئیات و دریافت گزارش فایل توضیحات: فایل پاورپوینت آشنایی با برنامه…

  • بررسی رابطه بین نوع ساختار سازمانی و منابع قدرت مديران در واحدهای ستادی دانشگاه

    بررسی رابطه بین نوع ساختار سازمانی و منابع قدرت مديران در واحدهای ستادی دانشگاه برچسب ها: ساختار سازمانی منابع قدرت ساختار تواناساز ساختار بازدارندهبررسی رابطه بین نوع ساختار سازمانی و منابع قدرت مديران در واحدهای ستادی دانشگاهپایان نامه بررسی رابطه…

  • پاورپوینت مهارت کنترل نفس

    پاورپوینت مهارت کنترل نفس دانلود پاورپوینت مهارت کنترل نفس دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی جزئیات و دریافت گزارش فایل افرادی که توان انتظار کشیدن ندارند و نمی توانند صبر کنند، کسانی هستند که هم لذت های آنی و…

  • فایل پاورپوینت موزه های شهرستان شاهرود

    فایل پاورپوینت موزه های شهرستان شاهرود برچسب ها: دانلود پاورپوینت موزه های شهرستان شاهرودموزه های شهرستان شاهرودموزهموزه مردم شناسیموزۀ عرفان شرق بسطامموزۀ تاریخ طبیعی شـاهرودپاورپوینت موزه های شهرستان شاهرودموزه باستان شناسی رفتن به سایت اصلی فایل پاورپوینت موزه های شهرستان…

  • پرسشنامه شخصیتی چند وجهی مینه سوتا (MMPI) فرم بلند

    آزمون شخصیتی چندوجهی مینه سوتا ( MMPI ),پرسش نامه شخصیتی چندوجهی مینه سوتا,پرسشنامه رایگان آزمون شخصیتی چندوجهی مینه سوتا,پرسشنامه شخصیتی چند وجهی مینه سوتا (MMPI),تست mmpi 71 سوالی,تست چند وجهی شخصیت,تفسیر آزمون mmpi,دانلود,دانلود آزمون mmpi دانلود فایل اصلی پرسشنامه شخصیتی…

  • مراحل ساخت و نصب مخازن دو جداره کزایوژنیک فولادی اتان و اتیلن به همرا فیلم مراحل ساخت و نصب و فایل ط

    مراحل ساخت و نصب مخازن دو جداره کزایوژنیک فولادی اتان و اتیلن به همرا فیلم مراحل ساخت و نصب و فایل ط برچسب ها: مراحل ساخت و نصب مخازن دو جداره کزایوژنیک فولادی اتان و اتیلنبه همرا فیلم مراحل ساخت…

  • ادبیات نظری تحقیق جامعه پذیری و نظریه های آن (فصل دوم پایان نامه)

    پیشینه و مبانی نظری جامعه پذیری,تحقیق جامعه پذیری و نظریه های آن,چارچوب نظری جامعه پذیری و نظریه های آن,مبانی نظری تحقیق جامعه پذیری و نظریه های آن,نظریه های جامعه پذیری دانلود فایل اصلی ادبیات نظری تحقیق جامعه پذیری و نظریه…

  • پاورپوینت کنترل صنعتی

    پاورپوینت کنترل صنعتی دانلود پاورپوینت کنترل صنعتی دسته بندي : مهندسی شیمی جزئیات و دریافت گزارش فایل توضیحات: فایل پاورپوینت کنترل صنعتی ،در حجم 63 اسلاید قابل ویرایش. بخشی از متن: در پردازش مواد اولیه نظیر نفت خام، سنگ معدن…

  • تحقیق در مورد تفسیر سوره قدر

    تحقیق در مورد تفسیر سوره قدر دانلود تحقیق در مورد تفسیر سوره قدر دسته بندي : معارف اسلامی جزئیات و دریافت گزارش فایل دانلود تحقیق با موضوع سوره قدر؛در قالب Word و در 9 صفحه، قابل ویرایش.   بخشی از…

  • پیشینه و مبانی نظری برند وبرندسازی،محبوبیت برند، تبلیغات دهان به دهان در مورد برند

    پیشینه و مبانی نظری برند وبرندسازی،محبوبیت برند، تبلیغات دهان به دهان در مورد برند دانلود پیشینه و مبانی نظری برند وبرندسازی،محبوبیت برند، تبلیغات دهان به دهان در مورد برند دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی جزئیات و دریافت گزارش…

  • پاورپوینت بيوتكنولوژي در صنايع غذايي

    پاورپوینت بيوتكنولوژي در صنايع غذايي برچسب ها: بازار کار بیوتکنولوژیبیوتکنولوژی در ایرانبیوتکنولوژی دانشگاه تهرانانواع بیوتکنولوژیکاربرد بیوتکنولوژی در پزشکیدرامد رشته بیوتکنولوژی در صنایع غذاییدرآمد رشته بیوتکنولوژیداروهای زیست فناوری رفتن به سایت اصلی پاورپوینت بيوتكنولوژي در صنايع غذايي دسته بندي : زیست…

  • فایل پاورپوینت آشنايی با مرمت ابنِيه با موضوع کاروانسرای حسين خانی همدان

    فایل پاورپوینت آشنايی با مرمت ابنِيه با موضوع کاروانسرای حسين خانی همدان برچسب ها: دانلود پاورپوینت مرمت کاروانسرای حسين خانی همدانبررسی کاروانسرا حسین خانی همدانطرح مرمت و احیامرمت کاروانسراپاورپوینت معماریمرمت ابنیهبازار همدانپاورپوینت مرمت ابنیهشناخت همدانکاروانسرا حسین خانیپاورپوینت مرمت کاروانسرای حسين…

  • بررسی مطالعه اخلاق حرفه ای از دیدگاه مشاوران مدارس مقطع متوسطه

    بررسی مطالعه اخلاق حرفه ای از دیدگاه مشاوران مدارس مقطع متوسطه,پایان نامه اخلاق حرفه ای,تاریخچه اخلاق حرفه ای,تاریخچه اخلاق حرفه‌ای مشاوران,تحقیق مشاوران مدارس,رویکردهای عمده در فلسفه اخلاق,مبانی نظری اخلاق حرفه ای دانلود فایل اصلی بررسی مطالعه اخلاق حرفه ای از…

  • مطالعات نظری و سوابق پژوهشی تعاریف و نظریه های کیفیت زندگی (فصل دوم پایان نامه)

    تاریخچه کیفیت زندگی کاری,عوامل موثر بر کیفیت زندگی,فضای مفهومی کیفیت زندگی,مدل های هوش هیجانی,مطالعات نظری و سوابق پژوهشی تعاریف و نظریه های کیفیت زندگی,هویت و کیفیت زندگی,ویژگی های کیفیت زندگی دانلود فایل اصلی مطالعات نظری و سوابق پژوهشی تعاریف و…

  • پاورپوینت برنامه ریزی و طراحی تمرین

    پاورپوینت برنامه ریزی و طراحی تمرین برچسب ها: برنامه ریزی و طراحی تمرین pdfپاورپوینت برنامه ریزی و طراحی تمرینکتاب طراحی تمرینجدول طراحی تمرین والیبالپاورپوینت طراحی تمرینجدول طراحی تمرین سالانهطراحی تمرین بدنسازیبرنامه تمرینی سالانه هندبال رفتن به سایت اصلی پاورپوینت برنامه…

  • بررسی تاثیر رفتار شهروندی سازمانی بر کیفیت خدمات واحدهای سازمانی

    بررسی تاثیر رفتار شهروندی سازمانی بر کیفیت خدمات واحدهای سازمانی برچسب ها: رفتار شهروندی سازمانی تسهیم دانش کیفیت خدماتپایان نامه بررسی تاثیر رفتار شهروندی سازمانی بر کیفیت خدمات واحدهای سازمانیپروژه بررسی تاثیر رفتار شهروندی سازمانی بر کیفیت خدمات واحدهای سازمانیمبانی…

  • پاورپوینت اخلاق در قرآن

    پاورپوینت اخلاق در قرآن دانلود پاورپوینت اخلاق در قرآن دسته بندي : معارف اسلامی جزئیات و دریافت گزارش فایل پروردگارت فرمان داد که جز او را نپرستید و به پدر و مادر خویش نیکی کنید. هر گاه یکی از آن…

  • ادبیات نظری تحقیق عوامل خاکساز و اثرات آن‏ها بر تکامل و تغییر‏های کانی‏های رسی

    ادبیات نظری تحقیق عوامل خاکساز و اثرات آن‏ها بر تکامل و تغییر‏های کانی‏های رسی دانلود ادبیات نظری تحقیق عوامل خاکساز و اثرات آن‏ها بر تکامل و تغییر‏های کانی‏های رسی دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی جزئیات و دریافت گزارش…

  • پاورپوینت مقایسه تطبیقی مدیریت استراتژیک فروشگاه زنجیره ای رفاه با فروشگاه زنجیره ای وال مارت

    پاورپوینت مقایسه تطبیقی مدیریت استراتژیک فروشگاه زنجیره ای رفاه با فروشگاه زنجیره ای وال مارت دانلود پاورپوینت مقایسه تطبیقی مدیریت استراتژیک فروشگاه زنجیره ای رفاه با فروشگاه زنجیره ای وال مارت دسته بندي : مدیریت جزئیات و دریافت گزارش فایل…

  • بررسی تطبیقی بهای تمام شده خدمات ، قبل و پس از برون سپاری فعالیتها وتعیین سهم اجزا تشکیل دهنده آن

    بررسی تطبیقی بهای تمام شده خدمات ، قبل و پس از برون سپاری فعالیتها وتعیین سهم اجزا تشکیل دهنده آن برچسب ها: بهای تمام شده برون سپاری فعالیتها خدمات شرکت آب و فاضلاب آزمون ویل کاکسونآزمون مقایسه میانگین وابستهبررسی تطبیقی…

  • مبانی نظری و پیشینه پژوهشی تعاریف و تئوری های ورشکستگی و درماندگی مالی (فصل دوم)

    ادبیات تحقیق مدل های پیش بینی درماندگی مالی,پیش بینی ورشکستگی,پیشینه پژوهش تئوری های ورشکستگی,قوانین ورشکستگی در ایران,مبانی نظری قوانین ورشکستگی,مبانی نظری و پیشینه پژوهشی تعاریف و تئوری های ورشکستگی و درماندگی مالی دانلود فایل اصلی مبانی نظری و پیشینه پژوهشی…

  • ادبیات نظری تحقیق ارزیابی اراضی و سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS)

    ادبیات نظری تحقیق ارزیابی اراضی و سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS) دانلود ادبیات نظری تحقیق ارزیابی اراضی و سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS) دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی جزئیات و دریافت گزارش فایل مقدمه - تعریف ارزیابی اراضی - اراضی…

  • طرح توجیهی و کارآفرینی تولید و پرورش موز گلخانه ای

    پرورش موز,پرورش موز گلخانه ای,پروژه کارآفرینی موز گلخانه ای,تولید مثل موز,تولید موز,تولید موز در ایران,تولید موز گلخانه ای,دانلود طرح توجیهی تولید موز گلخ,طرح توجیهی احداث گلخانه,طرح کارافرینی پرورش موز گلخانه ای,طرح کسب و کار تاسیس گلخانه دانلود فایل اصلی طرح…

  • تحقیق آموزش هندبال

    تحقیق آموزش هندبال دانلود تحقیق آموزش هندبال دسته بندي : تربیت بدنی جزئیات و دریافت گزارش فایل هندبال ورزشی گروهی است که دو تیم شرکت کننده در آن، هر کدام دارای هفت بازیکن هستند، از این هفت بازیکن یک نفر…

  • بررسی رابطۀ بین سبک های دلبستگی و انگیزه پیشرفت

    بررسی رابطۀ بین سبک های دلبستگی و انگیزه پیشرفت برچسب ها: بررسی رابطۀ سبک های دلبستگیپایان نامه انگیزه پیشرفتپایان نامه سبک های دلبستگیپایان نامه روانشناسی دلبستگیرابطه دلبستگی و پیشرفتانگیزه پیشرفت و دلبستگیمراحل دلبستگی و پیشرفترابطه دلبستگی و انگیزه رفتن به…

  • آشنایی با ميكروژئودزی

    آشنایی با ميكروژئودزی,پروژه آشنایی با ميكروژئودزی,دانلود آشنایی با ميكروژئودزی,ژئوتکنیکی و ژئودتیکی,ژئودزی مهندسی,فایل ورد ميكروژئودزی,ميكروژئودزی دانلود فایل اصلی آشنایی با ميكروژئودزی از سایت دانلود فایل توضیحات:فایل آشنایی با ميكروژئودزی (ژئوتکنیکی و ژئودتیکی )،در حجم 59 صفحه قابل ویرایش.بخشی از متن:سازه¬های بزرگ…

  • پیشینه و مبانی نظری تحقیق نمایش درمانی و کم توانی ذهنی

    پیشینه و مبانی نظری تحقیق نمایش درمانی و کم توانی ذهنی دانلود پیشینه و مبانی نظری تحقیق نمایش درمانی و کم توانی ذهنی دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی جزئیات و دریافت گزارش فایل - 2کم توانی ذهنی ......................................................................................…