آموزان,ادراک,پایان,پژوهش,پیشینه,دانش,فصل,نامه)
دانلود فایل اصلی پیشینه پژوهش ادراک دانش آموزان (فصل 2 پایان نامه) از سایت
دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق ادراک دانش آموزان (رفتار معلمان) (فصل دوم) در 60 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.مشخصات محصول:توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامهتوضیحات نظری کامل در مورد متغیرپیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابهرفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسبمنبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)کاربردهای مطلب:منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهیقسمتهایی از مبانی نظری و پیشینه پژوهش:ادراك دانش آموزانآموزش وپرورش از اساسیترین ارکان توسعهی هر کشور است و برنامهریزی در مسائل مربوط بهنظام آموزشی، بدون تـوجه بـه نگرش و دیدگاه فراگیران نسبت به درس و مدرسه چندان مفیدومؤثرنخواهدبود. آموزشوپرورش شامل کتاب، معلم، دانشآموزان و…است هر یک از این اجزا در درون سیستم و نظام آموزشی جایگاه و نقش خاصی دارند و سیستم را دررسیدن به هدفهای اصلی یاری میرسانند. یکی از اجـزای مـهم واصلی این سیستم، نگرشها، ادراك و علایق دانشآموز است، كه نقش قابلتوجهی در تعلیم همهی آموزندگان دارد. برنامهریزان درسی باید توجه مخصوص به نیازهای ویژهی یادگیرندگان و تغییر این نیازها که موجب پرورش و پیشرفت آنهاست، مبذول دارند(ماهي دشتي و محمد ،1384).آلپورت، ادراك را یک حالت رواني –عصبي – آمادگي میداند كه از طريق تجربه سازمانیافته يا تأثیری هدايتي و پويا بر پاسخهای فرد، در برابر پدیدهها و موقعیتها ظهور میکند (كريمي،1379). شريفي (1368) ادراك از رفتار معلم را برداشتهاي ذهني دانشآموز از رفتار معلم میداند.موسوي (1385) چون موضوع ادراک بر رفتار سازمانی تأثیر بسیار زیادی دارد، بررسی ایـن امـر بـهویژه کاربردهای آن حائز اهمیت است. اغلب گفته میشود که «هرکس دنیا را با دیدگاه متفاوتی میبیند.» این عقیده کم و بیش حقیقت دارد، زیرا هـرکسی در منظری ایستاده و واقعیتهای پویا و مسائل زندگی را از آن دیدگاه مینگرد و این تفاوت و اختلاف دیدگاههای افراد برخاسته ازنظر آنان اسـت. هنگامیکه اشخاص در معرض اطلاعات، وضعیتها یا رخدادهای واحدی قرار میگیرند، اغلب واکنشهای متفاوتی از خود نشان میدهند و هر کس مایل است که نظر خویش را درست بداند؛ بنابراین شناخت امکانپذیر نیست، چنین تفاوتهای دیدگاهی، این نکته را نشان میدهد که برخلاف آنکه شعور متعارف حکم میکند، آدمی دنیای اطراف خود را بیپیرایه و مستقیم درک نمیکند یا به دیگر سخن آدمی است که فعالانه تصویر یا جلوهای از دنیای پیرامون خود را از طریق فرآیند پیچیده و پویای ذهنی ساخته و بر اساس آن به تـدوین بـرنامه زندگی خود اقدام کرده و ایفای نقش میکند ادراک هر موجودی بهاندازه ظرفيت وجودی اوست و این ادراکات نهتنها بر رفتار شخص بلکه بر رفتار دیگران نیز مؤثر است.در سالهای اخير شواهد تحقيقاتي نشان دادند كه دانش آموزان روي اعمال و افکار معلمان اثر میگذارند و افکار و رفتارهای معلمان تحت تأثیر نحوه واكنش دانش آموزان به فعالیتهای كلاسي قرار میگیرد. اين مسئله تأکید بندورا روي تعاملات متقابل شناخت، رفتار و اعمال محيطي را به ياد میآورد (زارع،1390).1-انتظار شاگردان به ادراك از جو رواني و اجتماعی كلاس بيشتر است 2- بيشترين تفاوت ادراك و انتظار شاگردان در مؤلفههای مشاركت برخورداري از پشتیبانی معلم و نظم و سازماندهی مطالب است 3- كمترين تفاوت ادراك و انتظار دانش آموزان در مؤلفههای اهميت دادن به كار و تکلیف، دلبستگی متقابل بين دانش آموزان است كه رضايت آنان را در امور مذكور نشان میدهد 4- انتظار معلمان بالاتر از ادراك است 5-ادراك و انتظار معلمان بالاتر از ادراك و انتظار شاگردان است 6- تفاوت ادراك و انتظار معلمان نسبت به شاگردان كمتر است 7-بيشترين تفاوت ادراك و انتظار معلمان در مورد مؤلفههای مشاركت دلبستگی متقابل بين دانش آموزان است.فتاحي (1393) نگرش دانش آموزان نسبت به موضوعات مختلف درسي حاصل موفقیتها يا شکستهای آنان درگذشته است و در علاقهمندی يا بیعلاقگی آنان به آموزشهایی كه در مدرسه به آنان داده میشود تأثیر بسزايي دارد در حقيقت نگرش دانش آموزان به يك موضوع درسي بخشي از جريان پيشرفت تحصيلي را تشكيل میدهد.نگرش يا ادراك، عمیقترین لایهی رفتار هر فرد را تشکیل مـیدهد و از ایـن نـظر، تأثیر پایداری در شکلدهی به رفتار، مواضع و جهتگیریهای اشخاص نسبت به پدیدهها و محیط پیرامون خود دارد. با وجوداين كه تعاریف مـتفاوت و گوناگونی از نگرش بهعملآمده يكي ازتعاريف به اين صورت مي باشد،حالت عاطفی مثبت یا مـنفی نسبت به یک موضوع(گنجی، 1380).ترکیب شـناختها و احـساسها و آمادگی برای عمل به یکچیز معین را، نگرش به آن چیز میگویند (کریمی،1379). سانجر وگانگورن (2009) در مطالعهای نشان دادند كه ادراك از محيط كلاس با مؤلفههای شناختي انگیزشی خودگردانی يادگيري رابطهی مثبتي دارد.وقتي دانش آموزان ادراك مثبتي از كلاس درس و محیط كلاس خود داشته باشند، عملكرد بهتر و نگرشهای مثبتتری به آموختههای خود خواهند داشت (راسر ، به نقل از درمن وهمكاران،2006) با توجه به اينكه تعامل ميان دانش آموزان و آموزش در محيط مدرسه و کلاس رخ میدهد، محيط در افزايش و یا كاهش سطح يادگيري بسيار مؤثراست و آنچه مطلوب يا نامطلوب بودن جو كلاس را مشخص میکند ادراك وبرداشتي است كه دانشآموز از آن محيط دارد.به زعم نصري (1389) مقصود ما از ادراک این است که شخص به نحو عمیقی روابط خودش را نسبت بـه اشخاصی کـه در اطـرافش هستند و نسبت به مقررات محیطش بفهمد و درک کند، با صراحت مقام خود را در جامعه که در آن زندگی و کار میکند تشخیص دهـد و بهخوبی و وضوح به نقایص و مزایای اخلاقی خود پی ببرد.به نظرعصاره (1389) ادراک درنتیجه و بر اساس فعالیت با تشخیص در جامعه به وجود میآید. انسان در شناختن باقی مـردم، در ضـمن تشخیص روابط آنها نسبت به خود با ادراک خویشتن شکل می دهد چنان چه دانشآموزی در مورد یک درس یا معلم تجربهی مثبت یا منفی داشته باشد، با درس مشابه و جدید برمبنای نگرش و تلقی گذشته بـرخورد خواهد کرد. اگر تجربهی گذشتهی دانشآموز موفقیتآمیز باشد، نگرش مثبت نسبت به درس تقویت خواهد شد؛ و برعکس، اگر تجربهی قبلی توأم با شکست باشد، با درس جدید نیز با نگرش منفی برخورد خواهد کرد.فهرست مطالب مبانی نظری و پیشینه پژوهش ادراک دانش آموزان (رفتار معلمان)(فصل 2 پایان نامه) به شرح زیر می باشد:2-1- مقدمه 2-2-ادراك دانش آموزان 2-2-1 – ادراك واهميت آن 2-2-2 – ادراك مثبت از معلمان وارتباط كلامي تعاملي 2-2-3- تفاوت هاي فرهنگي در ادراك وارتباط تعاملي كلامي 2-2-4- پژوهش هاي مربوط به ادراك دانش آموزان 2-3- انتظارات دانش آموزان 2-3-1- پژوهش هاي مربوط به انتظار دانش اموزان 2-4- نظريه در مورد صميميت كلامي وغير كلامي 2-4-1- تفاوت هاي فرهنگي در صميميت جويي غير كلامي 2-4-2- جو مدرسه و تاثير آن بر ادراك 2-4-3- روابط دانش آموز – معلم 2-4-4 -پژوهش هاي مربوط به رفتارهاي صميمي كلامي 2-5- نظريه در مورد رفتار نامناسب معلمان 2-5-1- انواع ارتباطات در هر فرهنگ 2-5- 2- اعتبارمعلم 2-5-3 – پژوهش هايي در مورد رفتار نامناسب معلمان 2-6 – خلاصه فصل
برچسب ها:
پیشینه پژوهش ادراک دانش آموزان (فصل پایان نامه)